ZİYARET VE REFAKAT KURALLARI

  1. Hastayı takip eden doktorun hasta ziyaretine izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti yasaktır. Ziyaret sırasında hasta oda kapısında asılı uyarı olduğunda hemşire ile görüşmeden hasta odasına girilmemektedir.
Ziyaret Saatleri Hergün: Saat:  10:00 – 19:00
  1. Hastanın sağlığı ile ilgili bilgilendirme;
  • Hasta erişkin ve şuuru açık ise; kendisine veya önerdiği kanuni vekiline bilgi verilir.
  • Hastanın şuuru kapalı ise; kanuni vekiline bilgi verilir.
  • Hasta çocuk ise; ebeveynine bilgi verilir.
  • Hastalarımız hakkında telefonla bilgi verilmez.
  • Üçüncü şahıslara, hasta ile ilgili bilgi verilemez.
  1. Ziyaret süresi;
  • Hastalarımızın sağlığı açısından ziyarete gelen kişilerin hasta odasında kalma süreleri çok uzun olmamalıdır. Bu nedenle hasta odalarımızda gereğinden fazla koltuk ve sandalye bulundurmamaktayız. Ziyaret süresi 5 dakikayı geçmemelidir.
  1. Hasta ziyaretinde bulunmaması gereken kişiler;
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan kişiler,
  • Bağışıklık sistemi bozuk olan hastalar,
  • Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler,
  • 12 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan dolayı mümkün olduğunca hasta ziyaretlerine ve hasta olmadıkları sürece hastane ortamına getirilmemeleri gerekir.
  1. Hasta ziyaretinde dikkat edilmesi gereken kurallar;
  • Hasta odalarına taşıyabilecekleri enfeksiyon ve güvenlik riskleri nedeniyle canlı ve topraklı çiçekler kabul edilememektedir. Gelen çiçekleriniz Danışma tarafından teslim alınır ve taburcu işlemlerinizden sonra size iletilen çiçek kartı ile teslim edilir.
  • Hastanızı takip eden doktorun hasta ziyaretine izin vermediği özel durumlarda lütfen ısrar etmeyiniz.
  • Hasta ziyaretini, hastanemizin belirlediği ziyaret saatleri içinde yapınız.
  • Aynı anda 2den fazla ziyaretçi alınması hususunda ısrar etmeyiniz.
  • Hastanızın sağlığı için ziyaret sürelerini kısa tutmaya özen gösteriniz. 5 dakikadan uzun süreli ziyaret gerçekleştirmeyiniz.
  • Sağlığınız açısından hastanızın bulunduğu ortamdaki eşya ve alanlara dokunmamaya dikkat ediniz.
  • Ziyaret öncesi ve sonrası mutlaka ellerinizi yıkayınız.
  • Ziyaret esnasında yüksek sesle konuşmayınız. Hastanız ve diğer hastaların mahremiyetine saygı gösteriniz.
  • Hastalarımızın sağlığı açısından gürültü kirliliği nedeni ile hastane içinde iken cep telefonunuzu sessiz modda kullanınız.
  • Ziyaret saati sonunda görevlilerin uyarılarını beklemeksizin ziyaret sonlandırılmalıdır.
  1. Refakatçi Politikası
  • Refakatçi gereksinimine, hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
  • Refakatçi sayısı, bir kişi ile sınırlıdır.
  • Refakatçi değişiminden servis hemşireleri haberdar edilmelidir.
  • Refakatçiler hastane kurallarına uyacaklardır. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmayacaktır.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya malzemeleri düzenli ve temiz kullanmalıdırlar, hastane malına zarar veren refakatçi hakkında yasal işlem uygulanacaktır.
  • Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması gerekir. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; Doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması veya sesin kısık tona ayarlanması gerekir.
  • Refakatçiler adlarına düzenlenmiş refakat kimlik kartlarını sürekli takılı tutmalıdırlar.
  • Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
  • Refakatçiler hastane dâhilinde tütün ve alkollü madde kullanmayacaktır.
  • Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmemelidirler, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek ve içecek verilmemelidir.
  • Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalıdır, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir.
  • Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilmelidir.
  • Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidir.
Bizi Takip Edin